30 Ağustos 2012 Perşembe

Spaced


     İki başrol oyuncusu Jessica Hynes vSimon Pegg’in aynı zamanda senarist olarak yer aldıkları Spaced, 1999-2000 yıllarında iki sezon halinde, toplam 14 bölüm olarak yayınlanmış olan bir İngiliz dizisidir.
   
     Daisy ve Tim birbirleriyle alakası olmayan iki insandır aslında başlarda. Bir gün Daisy kiralık ev için ilanları araştırırken bir kafede Tim ile tanışırlar. Sevgilisinden yeni ayrılmış olan Tim de eve ihtiyaç duymaktadır. Günler geçer ve Daisy ilanlarda tam da kendine uygun bir eve rastladığını düşünürken evin sadece evli çiftler tarafından kiralanabildiğini öğrenince aklına bir fikir gelir; Tim’i ve kendini ev sahibine bir çift olarak tanıtmak. Hikaye de burdan sonra başlar zaten: Tim ve Daisy böylece ev arkadaşı olurlar.
     Tim bilimkurgu, video oyunları, çizgiroman manyağıdır; Daisy ise yazar olmaya çalışan ve sık sık writer's block yaşayan genç bir kadın. İkisi zaten yeterince eğlenceliyken bir de komşularının ilginç tipler olması, onlarla yaşadıkları ve aralarındaki ilişkiler diziye iyice bağlıyor insanı.                                                                                          
     Dizideki göndermeler de oldukça fazla. İzlerken hepsini yakalayamadım, bir kısmında da gönderme yaptıkları yeri bilmiyordum zaten. Ama en göze çarpanı Star Wars göndermeleriydi. Diziye başlamadan önce Star Wars serisini izlemiş olmak en iyisi.
     Bu ‘az ve öz’ İngiliz dizisini o kadar keyif aldım ki biter bitmez ikinci defa izledim bölümleri. It’s Always Sunny in Philadelphia bittiğinde de üzülmüştüm, onun ardından tam da Spaced’i buldum derken kısa oluşu üzdü tabi biraz, onun yerine bir komedi dizisi koyabileceğim gibi görünmüyor şimdilik. 


1 yorum:

ingilizcetube dedi ki...

En kısa zamanda izleyeceğim. :)

Yorum Gönder