26 Mart 2012 Pazartesi

Küçük Prens

     Küçük Prens için, içimden gelen en açıklayıcı tanım: Her dönemde tekrar tekrar okunması gereken, insanın hayatını biraz olsun farklı yönlerden görebilmesini sağlayan, çocuk kitabı görünümlü bir yetişkin kitabı.
    
        Öyle ki, çocukluğunu henüz geride bırakalı çok zaman olmamış benim için bile çocukluğumun aslında ne kadar uzakta kalmış olduğunu kanıtlıyor bana her seferinde. Kimileri içindeki o ruhu kaybetmezken kimileri de bir çocuk gibi düşünebilmeyi aklından bile geçiremiyor, nasıl birşey olduğunu bile hatırlayamıyor çocuk olmanın.

     Çocuk olmak da her zaman saflığı getirmiyor tabiki. Ama Küçük Prens’imiz belki de o hiç sahip olamadığımız saflığı taşıyor içinde. Olaylara bakmadığımız açılardan bakıyor, sevgiyi ise bizim gibi belli çıkarlara dayandırmadan yaşıyor.

“-Senin ülkendeki insanlar, dedi Küçük Prens, tek bir bahçede beş bin gülü yetiştiriyorlar. Aradıklarını da bulamıyorlar.
+Evet bulamıyorlar, diye karşılık verdim.
-Oysa aradıkları bir tek gülde ya da biraz suda bulunabilir.
-Ama gözler kördür. İnsan yüreğiyle aramalı.”

“Bir insan, milyonlarca yıldızın içinde yalnız bir tane olan bir çiçeği sevecek olursa, yıldızlara baktığında mutlu olması için bu ona yeter. Kendi kendine ‘çiçeğim bir yerlerdedir...’ diye düşünür. Ama koyun*, çiçeği yerse, onun için, bütün yıldızlar sönmüş gibi olur! Bu da mı önemli değildir!”

*Koyun çiçeği yiyecek mi?...

En büyük problemlerimizden biri de günümüzde dost bulmak. Küçükken herkesle dost olabilirken büyüdükçe kimseye inanmaz, güvenmez hale geldik.

“İnsanların bir şeyler tanımaya zamanları yok. Satıcılardan hazır şeyler satın alıyorlar. Ama dost satıcısı olmadığından, insanların da dostları olmuyor artık.” 

"-Evcilleştirme ne demek?
+İyice unutulmuş bişeydir bu. Bağlar kurmak demektir.
-Bağlar kurmak mı?
+Elbette. Sen henüz benim gözümde, sana benzeyen yüz binlerce küçük çocuktan birisin yalnızca. Hem sana gereksinimim yok benim. Senin de bana gereksinimin yok. Ben senin gözünde, yüz binlerce tilkiden biriyim. Ama sen beni evcilleştirirsen, birbirimize gerekli oluruz. Benim için dünyada tek olursun. Ben de senin için dünyada tek olurum."


Kitabı internet aracılığı ile şurdan da okuyabilirsiniz: http://www.otostopcu.org/kucuk-prens/

0 yorum:

Yorum Gönder